Računarska grafika
Predavanja | prof.dr Samir Lemeš |
Vježbe | v.as.mr. Edin Tabak |
Godina – semestar | II – ljeto |
Broj časova (P+V) | 2+3 |
ECTS bodovi | 6 |
Program kursa
Hardware za računarsku grafiku: GPU, displeji, printeri i ploteri, skeneri, digitalni fotoaparati, digitalne video kamere. Teorija svjetlosti, anatomija oka i poremećaji vida, optičke varke. Modeli boja: YUV, RGB, HSL, CMY, CMYK, Pantone spot, konverzije modela boja. Osobine boja. Geometrijske transformacije: 2D i 3D translacija, rotacija, skaliranje. Transformacije pogleda: koordinatni sistemi i projekcije. 3D prikazi: solid, surface, wireframe. API, OpenGL, DirectX. Komercijalni softver za računarsku grafiku: rasterski, vektorski. Primjena računarske grafike. Algoritmi isijecanja: 2D tačke i linije, 2D poligoni, 3D tijela. Parametarske krive: Hermit, Bezier, B-spline. Parametarske površine. Renderisanje: linije i kružnice, izvori svjetlosti i teksture. Filteri . Formati grafičkih datoteka i kompresija. Video formati i codeci. Fraktali.
Cilj predmeta |
|
Kompetencije (Ishodi učenja) |
Student koji uspješno završi predmet će imati sljedeće kompetencije:
|
Literatura
Osnovna:
- Lemeš S. (2017) Računarska grafika i geometrijsko modeliranje, ISBN 978-9958-639-97-5, Univerzitet u Zenici, Zenica
Dodatna:
- Vesna Egić, Dejan Gambiroža: Adobe Photoshop za početnike, 2004, ISBN 86-84379-17-9
- Peter Shirley, Michael Ashikhmin, Steve Marschner: Fundamentals of Computer Graphics, 2009, ISBN 978-1-4398-6552-1
- Aidan Chopra: Introduction to Google Sketchup, 2011, ISBN 978-1-118-21438-1
- David Salomon: Curves and Surfaces for Computer Graphics, 2006, ISBN: 0-387-24196-5
Predavanja
- Hardware za računarsku grafiku: GPU, displeji, printeri i ploteri, skeneri, digitalne kamere.
- Teorija svjetlosti, anatomija oka i poremećaji vida, optičke varke. Digitalizacija slike.
- Rasterska grafika. Formati rasterskih datoteka (BMP, JPG, PNG, TIF,…). Algoritmi za kompresiju.
- Modeli boja: YUV, RGB, HSL, CMY, CMYK, Pantone spot, konverzije modela boja.
- Osobine boja: osvijetljenost, kontrast, histogram, transparentnost.
- Filteri za transformaciju rasterske slike (Gaussian blur, Derivacijski filteri,…).
- Vektorska grafika. Koordinatni sistemi i projekcije. Homogene koordinate. Primitivi. Geometrijske transformacije: 2D i 3D translacija, rotacija, skaliranje. Transformacije pogleda. Formati vektorskih datoteka (SVG, STL, VRML…)
- 3D prikazi: solid, surface, wireframe. Tehnike 3D modeliranja.
- Parametarske krive: Hermit, Bezier, B-spline. Parametarske površine.
- Rendering: Tehnike interpolacije. Izvori svjetlosti i teksture. Tehnike sjenčenja
- OpenGL, DirectX. Grafika u programskim jezicima.
- Video formati i codeci. Software za obradu videa. Cloud servisi za distribuciju videa. Autorska prava. 3D video. Augmented reality.
- Komercijalni softver za računarsku grafiku: rasterski, vektorski, video. Primjene računarske grafike. Grafika za web.
- Vektorizacija (tehnike i algoritmi). OCR. Prepoznavanje lica i drugih oblika.
- Fraktali.
Google classroom >>
Ocjenjivanje
Konačna ocjena:
40% od bodova na završnom ispitu,
60% od bodova s periodičnih testova na vježbama.
Web development: CRTAONA | Copyright 2018 | Sva prava zadržana